Angel keeper part 2

4 oktober 2018 - Moshi, Tanzania

Vandaag stond er weer een dagje Angel keeper op het programma. Hup om half 10 werden we opgehaald door de pikkie pikkie. Daarna overstappen op de Dalla Dalla lekker opgevouwen zitten tussen de zwetende bevolking. Aangekomen bij Angel keeper werden we weer verwelkomd op het office kantoor. We gaan kijken in de peuter klas, liedjes gezongen met de kinderen en geholpen met pap geven. Ivana een lief klein mooi meisje blijft de hele tijd nabij mij, toen was het tijd om buiten te spelen, zee. Gaan een grote kring maken en liedjes zingen. De tent werd ondertussen omgebouwd voor de lunch. We hopen mee met de tafel dekken en daarna duurde het erg lang voordat de kinderen daadwerkijk te eten kregen. Wij gingen ondertussen ook eten. Er stond bruine en witte bonen prut op het menu. Dat was echt niet te eten. VNadat wij de lunch hebben genuttigd ga ik kijken in de lunch tent van de kinderen, daar zat Ivana ze was nog niet klaar, ze gebaarde dat ze het ook vies vond, ik keek op de grond en overal lagen hoopjes eten. Ik was dus niet de enige die het niet zo lekker vond. Na de lunch gaan alle kinderen 2 uur lang slapen. Wij besloten dat het voor ons ook tijd was om te gaan. Wat mij opviel was dat de teachers het moeilijk vinden om werk uit handen te geven, vandaar dat we ook al weggingen om half 2.
We kozen ervoor om niet meer tussen de zwetende mensen terug te gaan naar huis. Maar we trakteerde onszelf op een motorrit naar huis toe. De lokale bevolking gaf aan dat dit erg duur was. We moesten €2,10 betalen voor een ritje van 25 min. Voor ons is dit erg goedkoop maar deze mensen kunnen dit. Echt niet missen die verdienen vaak maar 1,5 dollar per dag. Thuis aangekomen nog even heerlijk gewandeld en genoten van de prachtige omgeving. Na het avond eten een fijn gesprek gehad met Saskia over de mooie dingen van het leven, die je moet omarmen.

1. Anke Vreeburg:
    Hoi Ingrid
    Lees vol bewondering jou verhalen. Step Ine is dat de organisatie die in Noord/Zuid Scharwoude zit.
    Geweldig wat jullie daar doen en volgen de week succes met de beklimming
    Groetjes Juriaan en Anke Vreeburg
  2. Tonnie van Halen:
    5 oktober 2018
    Jullie zijn wel héél erg geliefd, dat blijkt wel. De kinderen hangen echt aan jou Ingrid. Wat een lieve kindjes. Dat eten, nou dat is ook niet alles, maar als je niets hebt om uit te geven, moet alles heel sober. Wij kennen dat niet helemaal. Alles is echt armoedig, maar die mensen zijn tevreden. Jullie doen het goed, om de mensen bij te staan waar dat kan, en ook voor de kinderen daar. Helemaal super. Pluk de dag. Liefs Tonnie 😘
  3. Ria Rosmalen:
    5 oktober 2018
    Veel bewondering hebben wij voor jou en je maatjes. Met niet veel , toch een glimlach op de gezichtjes te krijgen van de kinderen. Met weinig materiaal toch iets leuks te doen.
    Altijd die glimlach, van alle mensen, ondanks de grote armoede. Wat hebben wij het hier in Nederland toch goed, en toch niet altijd tevreden zij wij. Ik voel zoveel dankbaarheid van deze mensen, naar jullie. Nogmaals zo trots zijn wij op jou, wat je daar prachtig werk verricht. Zo mooi. 😍💋❤️🍀 Liefs pa en Ma.xxxxxxxx
  4. Ingrid rosmalen:
    Hoi Anke en Juriaan
    Step one zit gevestigd bij jullie in de buurt.
    Thx voor jullie support
    Groetjes vanuit Tanzania
  5. Jos van Halen:
    Hoi Ingrid,
    Ik lees met veel bewondering jou reis verhalen door en de foto,s die daar bij horen en ik zie wel hoe jullie liefdevol om kunnen gaan met de bevolking en hoe jullie je inzetten om het schoollokaal van de kinderen weer up to date maken. En ik zie hoe jullie omgaan met de armoede die daar heerst, ook dat is niet verkeerd om dat ,n keer mee te moeten maken, dan kun je het verschil proeven hoe rijk wij het hier in Holland hebben. Zoals je het hebt vernomen van Tonnie hebben wij vandaag 5 -10-2018 in de dagkapel van de Elisabethkerk bij de Moeder van Altijd Durende Bijstand een Grote kaars aangestoken(die brand 1 week) en gevraagd aan Maria voor kracht en steun voor jullie bij de grote beklimming. Ook namens ons heel veel kracht en steun. Gr. vanuit Grave.
  6. Karen:
    21 oktober 2018
    Ik geniet mee van je mooie verhalen en foto s. Ik bewonder jullie😘