Angel keeper

1 oktober 2018 - Moshi, Tanzania

De dag begon vandaag met een gezamenlijk ontbijt. Daarna met zijn allen lags de naai klas op het KVTC terrein waar we verblijven deze week. De dames hebben onze maten opgenomen, ze gaan een jurk maken voor ons. Daarna met werden we opgehaald door Cliff, Cliff is de oorichterr van Angel Keepers. Vandaag staat een bezoek op het programma bij day care Angel keepers. Toen we daar aankwammen stonden de kinderen ons al op te wachten. Eerst onszelf even inschrijven in het gastenboek, waarna we een rondleiding kregen over het terrein. Eerst langs de klas van de kinderen van 2 en 3 jaar. We werden welkom geheten in de klas met een liedje gezongrn door de Kids. Daarna was het tijd voor high fives en bocks uitdelen. Kinderen knuffelen. Toen door naar de tweede klas, kinderen van 4en 5 jaar. , waar we weer heel warm werden onthaald met hoofd schouders knie en teen, samen met de kinderen mee gezongen en gedanst. De kinderen krijgen hier les in het Engels. Bij de laatse klas kinderen van 6 en 7 jaar mochten we een schrijfles bijwonen. Ouderwets werd er door de kinderen op het krijtbord geschreven. 1 klas werd omgebouwd tot eetlokaal. Hier werd gezamenlijk door alle kinderen gelunchd. We gingen ook nog langs de nieuwe keuken. Deze keuken is gebouwd door de jongeren van het KVTC. Als je deze keuken vergelijkt met hun oude keuken is dit een wereld van verschil. De dames van de keuken hebben voor ons ook een heerlijke lunch gemaakt. Na de lunch is het tijd voor een middag slaapje. De oudere kinderen slapen in stapelbedden. De jongste kinderen slapen met zijn allen in een klas op matrasjes. Voor ons was het tijd om verder te gaan. Cliff zou ons afzetten in het centrum van Moshi. We gingen nog even langs op het politiebureau waar, Cliff werkt. We zijn zelfs bij de big boss op kantoor geweest. Toen de stad nog even in geweest om stof te halen voor onze jurken. Wat mij opvalt aan de kinderen is dat ze erg veel respect hebben voor de teachers en voor elkaar, goed luisteren in de klas. En ondanks dat ze niet veel hebben dat ze zo ontzettend gelukkig overkomen en de hele dag door lol hebben met elkaar. Eind van de dag op traditionele wijze van Moshi naar het KVTC gereisd. Eerste stuk met de Dalla Dalla gereisd. Dit is een busje voor 12 personen, deze wordt volgepropt totdat er niemand meer bij kan. Wij zaten met 24 mensen in dit busje opgevouwen. Yoga is er niks bij. Daarna het laatste stuk op de Pikie Pikie. Dit is een moter taxi. In het begin was vind ik dit vrij eng. Maar na 10 sec was ik op me plaats en vond ik dit een fantastische ervaring

1. Bianca:
    1 oktober 2018
    echt bijzonder om allemaal te zien hoe dat daar allemaal gaat.
    en wat jij zegt dat ze zo gelukkig over komen met wat ze hebben geeft maar weer aan hoe verwent wij allemaal zijn😉
  2. Ria Rosmalen:
    1 oktober 2018
    Zo mooi om te zien hoe de kinderen met weinig heel gelukkig zijn. En ook stralen de kids ook .
    Fijn om te lezen, dat jullie er ook zo bij betrokken worden, en met liefde word ontvangen. ❤️😍💋 hele mooie foto,s zo kunnen wij jullie met veel plezier volgen, en zien, dat het jullie ook goed gaat . Liefs van uit Wijchen. Dikke knuffel. Pa en Ma.
  3. Tonnie van Halen:
    1 oktober 2018
    Hey Ingrid, je doet nu al héél veel indrukken op. Die kindertjes zijn erg tevreden ja. Ze zijn gelukkig met wat ze hebben, ze weten niet beter.Hier is erg veel luxe, en willen of krijgen ze veel in overvloed. De kindjes hechten zich nu al héél erg aan jou. Hartverwarmend om te zien. Het stofje wat je uitgezocht hebt voor een jurkje is erg mooi. Zal je wel leuk staan. Lieve Ingrid, geniet van deze mooie momenten. Liefs van mij.😗
  4. Ingrid rosmalen:
    1 oktober 2018
    Precies zoals. Je zegt, ze zijn tevreden met een knuffel, een liedje, ze helpen elkaar, en nog veel belangrijker hoe jong ze ook zijn ze hebben respect voor elkaar
  5. Tonnie van Halen:
    1 oktober 2018
    Daar is waarschijnlijk respect heel gewoon, hier is dat vaak ver te zoeken, en wordt ook niet bijgebracht. Kinderen worden te vrij opgevoed. Een beetje regels en respect kan hier ook geen kwaad. Morgen weer een mooie dag voor jullie daar.⚘
  6. Paul van Halen:
    1 oktober 2018
    Dit is echt een groot verschil met Nederland, daar zijn de kinderen al blij en gelukkig met iets kleins en hier moet alles groots zijn voor er ze gelukkig en blij mee zijn. Nu zie je ook het verschil Ingrid met eigen ogen. Heel veel succes met het project!!!!