Stichting step one

30 september 2018

Heerlijk geslapen, op onze slaapzaal met Do Heidy Vicky en Katja. Vanochtend toen we wakker werden, stowas de Killimanjaro zichtbaar met zijn besneeuwde top. Best onwerkelijk dat ik deze grote berg de baas ga worden. In de ochtend hebben we van Kees en Ingrid een rondleiding gehad over het terein van de KVC. De KVC is een praktijk school waar jongeren worden opgeleid voor schilder, kapper, timmerman, naaister, en allerlei andere beroepen die je met je handen uitvoert. We hebben jongeren en leraren ontmoet en binnen gekeken in hun onderkomen. Daarna een heerlijke biologische lunch met verse producten van het land. Na de lunch even een kleine siësta gehouden. Om daarna met zijn allen een stuk te wandelen naar een naast gelegen dorpje door de natuur. We worden overal welkom geheten en de mensen zijn erg vriendelijk. We gaan iets drinken in een bar. Het stelt niet veel voor een binnenplaats met 2 tafels en stoelen, een koelkast en een bar. Maar we worden vriendelijk onthaald en mogen zelfs bij de barman zijn huis komen bekijken. Beetje raar voor Nederlandse begrippen, in de tuin ligt zijn familie begraven. De kinderen gebruiken deze graven ook als hangplek. Vandaag nog even een rustige dag omdat het ook in Tanzania weekend is. Morgen gaan we naar Moshi.

1. Tonnie van Halen:
    30 september 2018
    Even lekker uitgerust. Nou Heerlijk, je krijgt nog dagen dat het heel vermoeiend gaat worden.
    De familiegraven in de tuin, dat is inderdaad heel vreemd voor ons, maar zal voor hun heel gewoon zijn. Geniet nog van de dag. Liefs van ons.
  2. Ria Rosmalen:
    30 september 2018
    Mooie Foto,s maar dat vlees Brrrrrr . Ga effe lekker genieten voor dat de grote uitdaging gaat beginnen.
    Ook heel bijzonder , de Fam Graven in de tuin van de Fam .😍❤️💋 Je ziet er uitgerust uit. En hoe slapen de bedden?????? Liefs vanuit Gerolstijn. Laatste avond. Morgen weer naar Wijchen. Zo te zien is het weer ook prima in Tanzania . Groetjes daar , veel plezier. Liefs Pa en Ma.💋💋💋💋💋😍😍🌞🌞🌞🌞
  3. Je collega Monique.:
    30 september 2018
    Onwerkelijk, maar geweldig mooi! Geniet er nog maar van voordat je moet zwoegen!!! En van een kopje koffie😂😂😂. Groetjes😘 en denk aan jezelf!!!
  4. Paul Berndsen:
    Wauw, wauw.
    Wat ziet dat er allemaal geweldig uit!
    Dat zet alles wat wij hebben en doen wel aardig in perspectief.
    Geniet er van.
  5. Ingrid rosmalen:
    1 oktober 2018
    Die Prestatie die jij hebt geleverd is echt machtig, bruut. De herinnering, de spierpijn en het magische finisch moment neemt niemand meer van je af.
    Vandasg op bezoek bij de angel keepers, dat is vergelijk baar met de kleuterschool in ons land
  6. Ilse de Jong:
    1 oktober 2018
    Mooie verhalen! Ik heb in Kameroen gewoond al meer dan 30 jaar geleden, ben in Ethiopië geweest en dan is vooral de openheid en hartelijkheid van de mensen niet veranderd blijkbaar. Even voel ik me met je verhaal weer terug in Afrika waar ik met hele goede gevoelens aan terug denk. Ook veel groeten aan Do en Heidy!!
  7. Ingrid rosmalen:
    1 oktober 2018
    Thx ilse groetjes terug van Do en Heidy. Het is mooi om te zien dat de mensen zo warm en vriendelijk zijn. Hoe weinig ze ook hebben.